Medarbejderpolitik

Personalepolitik

Som anført i vor firmaprofil er trygge, engagerede og veluddannede medarbejdere for os den helt grundliggende forudsætning for, at vi kan fastholde og kontinuerligt levere vore serviceydelser til samtlige vore kunder – store som små.
ShineService arbejder målrettet på at kunne tiltrække og ikke mindst fastholde engagerede og veluddannede servicemedarbejdere.
Vi inddrager derfor den enkelte medarbejder overalt, hvor det er muligt og tager afsæt direkte i den enkeltes potentiale, erfaringer og personlige egenskaber.

Den løbende faglige opkvalificering målretter vi også direkte den enkelte medarbejder og tager altid naturligt udgangspunkt i netop de konkrete arbejdsopgaver den enkelte varetager nu og tilbyder den mulige opkvalificering intern/eksternt i nært samarbejde med den enkelte.

Ved ansættelse af nye medarbejdere, vurderer vi naturligvis altid de rent faglige kvalifikationer, men vi lægger herudover meget stor vægt på medarbejderens personlige egenskaber.
Vi investerer meget gerne i den faglige opkvalificering, såfremt vi vurderer at den pågældende medarbejder har lyst og evne til at blive en fast del af ShineService’s-teamet fremover,

Nye medarbejdere vil, uanset baggrund og erfaring, altid i en opstartsperiode skulle arbejde sammen med en fra ledelse/ en af vore nøglemedarbejdere, der er 100% bekendt med netop vore værdier og retningslinjer.
Netop den tilgang vi har til levering af vore serviceydelser hos ShineService er et meget væsentligt fundament, for at vi kan fastholde og udbygge den bedst mulige relation til vore kunder, samt ikke mindst give en solid platform for et godt internt samarbejde medarbejdere og ledelse imellem.

Nogle eksempler på hvordan vi arbejder

  • I ShineService tager medarbejderne et reelt og direkte ansvar for daglidagens opgaveløsning. For os er det naturligt, at man som medarbejder er aktiv og deltager direkte i alle forhold, der kan medvirke til at optimere vor opgaveløsning ved den enkelte kunde og skabe størt mulig arbejdsglæde for medarbejderen.
  • Vi giver derfor også vore medarbejdere muligheder for at tilpasse opgaveløsningen på den enkelte arbejdsdag til netop de forhold, der er aktuelle her og nu. Vi uddanner løbende vore medarbejdere i at træffe ”de rigtige valg”, dels for at optimere rengøringsresultatet, dels for at give arbejdsglæde og indflydelse på egen arbejdssituation.
  • I samarbejde med vore leverandører, AMU mv. tilbyder vi opkvalificering bl.a. med kurser der vedrører:
    • Rengøringsfaglig opkvalificering – hygiejnekrav mv., nye digitale værktøjer til dokumentation og planlægning, moderne og målrettet gennemførelse af egenkontrol mv.
  • Vi har klare retningslinjer omkring at give løbende personlige tilbagemeldinger til samtlige medarbejdere, så man modtager den helt nødvendige feedback på det udførte arbejde. Vi lægger stor vægt på at vore tilbagemeldinger er personlige, konstruktive og hjælper medarbejderen i den fremtidige opgaveløsning.
  • Ca. én gang årligt afholder vi en egentlig MUS-samtale, hvor alle forhold omkring den enkeltes ansættelsesforhold evalueres og videreudvikles.

Vi støtter velgørende organisationer

Vi mener, at det er vigtigt at hjælpe andre til at få en bedre hverdag, og derfor støtter vi nogle udvalgte velgørende organisationer i troen på at vi gør en forskel

  • Vi støtter Hjerneskade Foreningen

    En forening som arbejder for at forebygge og bekæmpe følgerne af erhvervede hjerneskader samt at yde støtte til skadede og deres pårørende.

  • Vi støtter Muskelsvindfonden

    En forening, som er skabt af mennesker med muskelsvind for at styrke alle, der har muskelsvind inde på livet.

Få et tilbud på professionel rengøring